Michelin gido istorija

Michelin gido istorija

Kaip ir visi puikūs išradimai, pakeitę istorijos eigą, „MICHELIN Guide“ savo gyvavimo nepradėjo kaip ikoninis restoranų gidas, koks yra dabar. „MICHELIN Guide“ pradžia buvo kur kas kuklesnė: tiesiog kilo idėja daugiau turistų paskatinti keliauti automobiliais naudojant mažą raudoną knygutę.

Didinga vizija

Viskas prasidėjo Clermont-Ferrand (mažame Prancūzijos miestelyje) 1889 m., kai broliai Andre ir Edouard Michelin įkūrė savo visame pasaulyje žinomą padangų kompaniją. Tuo metu šalyje buvo mažiau nei 3000 automobilių, tačiau Prancūzija turėjo didingą automobilių pramonės viziją.

Siekdami padėti vairuotojams plėsti savo kelionių maršrutus (ir taip padidinti automobilių ir padangų pardavimus), broliai Michelin parengė nedidelį raudoną vadovą - knygelę, kurioje buvo keliautojams naudinga informacija, pvz.: žemėlapiai, padangos keitimo instrukcija, degalinių vietovės ir poilsio aikštelės.

Du dešimtmečius visa ši informacija buvo dalinama nemokamai. Iki lemtingo susitikimo, kuris yra tapęs anekdotu: kai Andre Michelin atvyko į padangų parduotuvę ir pamatė, kaip jo mylimi ir kruopščiai ruošti gidai remia darbastalio koją. Remiantis principu, kad „žmogus gerbia tik tai, už ką moka“, 1920 m. buvo išleistas visiškai naujas MICHELIN vadovas, parduodamas už septynis frankus.

Tik pirmyn

Pirmą kartą 1920-aisiais MICHELIN gide buvo įtraukti Paryžiaus viešbučių ir restoranų sąrašai pagal konkrečias kategorijas, taip pat vadove buvo atsisakyta mokamų skelbimų.

Pripažindami augančią gido restoranų skyriaus įtaką, broliai Michelin taip pat subūrė slaptų valgytojų – arba restoranų inspektorių, kaip šiandien juos geriau žinome – komandą, kuri anonimiškai lankytų ir vertintų restoranus.

1926 m. „MICHELIN Guide“ pradėjo teikti žvaigždutes išskirtinėms maitinimo įstaigoms, iš pradžių jas pažymėdamas tik viena žvaigždute. Po penkerių metų buvo įvesta nulio, vienos, dviejų ir trijų žvaigždučių hierarchija, o 1936 m. paskelbti žvaigždučių reitingo kriterijai.

Per likusį XX a. laikotarpį dėl savo rimto ir unikalaus požiūrio MICHELIN gidai tapo vienais perkamiausių: dabar vadove reitinguojama daugiau nei 40 000 įstaigų daugiau nei 24 teritorijose trijuose žemynuose, ir nuo tada visame pasaulyje parduota daugiau nei 30 milijonų MICHELIN gidų.

Šiandien nepaprasta įkūrėjų Michelin idėja aktuali kaip ir 1900 m. – kad vairavimas, turizmas ir nepamirštamų potyrių paieška būtų prieinama visiems.

Originalus straipsnio turinys: guide.michelin.com


  

  • Naujienlaiškio prenumerata

    Sekite The Hedonist naujienas

     

Ar Jums jau yra 20 metų?
Taip Ne